Grafisk kommunikation

Introduktion

I dagens samhälle finns en lång rad av kommunikationsmöjligheter för utbyte av nyheter, reklam, kunskap, underhållning och allmän information. Det betyder att den som vill påverka samhällsutvecklingen inte längre kan nöja sig med att bara ha djupa specialkunskaper inom ett speciellt kommunikationsområde, utan han eller hon måste också kunna kommunicera med flera olika kommunikationsmedel.
Att bemästra det visuella uttrycket, där bild och text harmonierar till en helhet, är vad grafisk kommunikation handlar om. I såväl trycksaker som i
 digitala medier är det den grafiska designen som ser till att budskapet blir tydligt och når rätt målgrupp.

Till Uppdragen
Till Kunskapsområden

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>